A jövő japán kapuja a Bálnában – fotóriport
A Japan Foundation (Japán Alap) világjáró kiállítása a Bálnában, az Új Budapest Galériában mutatja be 11 kortárs művész munkáit. A jövő kapuja című képzőművészeti tárlat központjában a 21. század elején, Japánban készült művek állnak.
A tárlat olyan festményeket, szobrokat, installációkat, fotókat és videókat vonultat fel, melyeknek alkotói közvetlen környezetükből merítik témájukat, képi világuk saját személyes valóságukat jeleníti meg.
Izgalmas alkotásokkal mutatkozik be a Maywa Denki művészcsoport. A mostani kiállításon három példát mutatnak be a Naki (halkereső eszköz) című sorozatukból, így például a Halhuzal című hosszabbító kábelt.
Yokomizu Miyuki installációja a “Kérem elmosni”. Átlátszó műanyagba csomagolt szappanok (részben valódiak, de főként valósághű műanyag) lógnak a mennyezetről cukorkákkal teli zacskókra emlékeztetve a nézőt.
Az 1968-ban született Nakamura Tetsuya 1998 óta a sebesség témáját boncolgató , úgynevezett “gyors szobrokat” alkot. A kiállított Villám című gépszerű szobra megemelt pályán száguldó járművet formáz.
Bár a sorozatba tartózó többi műhöz hasonlóan ez is üzemképtelen és belül üres, a művész úgy nyilatkozott, hogy alkotása a “szuperszonikus utazás kísérleti járműveként” született meg.
A kiállítás március 12-ig látogatható.
A nyitóképen részlet Wada Atsushi animációs filmjéből.