Hajószerencsétlenség a Kongói DK-ban, legalább 30-an a vízbe fulladtak

Egy utasokkal és rakománnyal túlzsúfolt hajó borult fel a Kongó folyón, miután neki csapódott egy sziklának. A szerencsétlenség után erőszakos zavargások robbantak ki Isanig településen, ahol a feldühödött emberek kormányzati hivatalokat gyújtottak fel.

A hajó Kisangani településről indult útnak és Yakusu II település közelében borult fel, majd süllyedt el. A kongó hatóságok jelezték, hogy a hajó a megengedettnél több utassal és rakománnyal indult el Isanigába. A hatósági ellenőrzések során az is kiderült, hogy a hajót üzemeltető cég hivatalosan csak 39 utast regisztrált, de valójában több mint 120 embert szállított a hajón. Emellett még rakományt és különböző árukat is felpakoltak a hajóra, ami miatt gyakorlatilag irányíthatatlanná vált. A mentéssorán 105 embert sikerült kimenteni a vízből. A hatóságok 30 halálos áldozatról számoltak be, de azt még mindig nem tudni, hogy valójában hányan tartózkodtak a hajón, amikor a szerencsétlenség bekövetkezett.

A szerencsétlenség után Isangiban erőszakos zavargások robbantak ki. Az áldozatok hozzátartozói a kongói hatóságok okolták a balesett miatt. Szerintük a rendőrségnek és a vízi közlekedési hatóságoknak időben észre kellett volna venniük, hogy a hajó túlzsúfolt és nem értik, hogy miért nem léptek közbe. A feldühödött tömeg végül kormányzati irodákat és a helyi rendőrség épületét felgyújtották. A helyi kormányzót pedig felszólították, hogy a jövőben szigorúbban ellenőrizzék az utasokat szállító hajók közlekedését és az előírt biztonsági feltételek betartását.

Kongóban sajnos rendkívül gyakoriak a mostanihoz hasonló balesetek és tragédiák. Mivel az országban nincsenek kiépített úthálózatok és rendesen járható utak, ezért sokan a folyókon közlekednek.  A hajó társaságok azonban az extra profit érdekében folyamatosan figyelmen kívül hagyják a biztonsági előírásokat. A hatóságokban pedig rendszeresen lefizetik, hogy elkerüljék a büntetéseket. Komoly problémát jelent az is, hogy a hajók többsége műszakilag elavult és karbantartásukra nem fordítanak időt és pénzt a tulajdonosok, illetve az üzemeltető cégek. A biztonsági intézkedéseket ráadásul rendszerint figyelmen kívül hagyják. Ezt gyakorlatilag azt jelenti, hogy a hajókon nincsenek mentőmellények és mentőcsónakok. Kifejezetten nagy problémát jelent az is, hogy rengeteg ember nem tud úszni. A folyók sodrása pedig olyan erős, hogy mentőmellények nélkül komoly kihívás fennmaradni a vízen.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez