Ne építs utat a tigrisek földjén!

Az Indiai Nemzeti Autópálya Hatóság (NHAI) egy új autópálya, az NH258A építésébe kezdett, ami nemcsak keresztül haladna a Sariska Nemzeti Parkon a Rádzsasztán állambeli Alvar városnál, de a nagymacskák területét is kettészeli.

Az új autópálya keresztezné azt az utat, amit jelenleg is használnak a Nemzeti Parkban, ahol a tigrisek egy nap minimum 17-szer kelnek át. A park vezetőinek sok esetben le kell zárni a forgalmat az úton a nagymacskák védelmében. Az állami erdészeti hatóságok azt állították, hogy ők nem értettek egyet az építkezéssel. Szakértők azt mondják, hogy a út teljesen tönkretenné a tigrisek élőhelyét, ami már így is számtalan problémával küzd, amit emberi beavatkozás okoz. Sűrű a járműforgalom, illetve a környező településeken élők illegális szarvasmarha legeltetése, és egyéb tevékenysége veszélyezteti a nagymacskák mindennapjait.

Miután a rezervátumban teljesen eltűntek a tigrisek az orvvadászat miatt 2004-ben, elindították a tigris visszatelepítési programot a területen. Ez volt az első ilyen program a világon, és 2008-ban számos tigrist költöztettek át a Ranthambore Nemzeti Parkból Sariskába.

28DEC7AF00000578-3088403-image-a-53_1432066755994
A parkban jelenleg 13 tigris él (két hím és hét nőstény), illetve 4 kölyök. Rádzsasztán egykori legfőbb erdésze azt mondta a Mail Today-nek, hogy az NH248A autópálya a végét jelentené az erdőnek a területen. Az erdészek azt javasolják a hatóságoknak, hogy keressenek már  útvonalat az autópályának. Szerintük rengeteg egyéb helyen megépülhetne a régióban.

Az autópályának meg kell kerülnie a Nemzeti Parkot, nem pedig keresztül mennie rajta”- mondta Mehrotka, a tigrisprogram vezetője.

Az autópályáról egyébként már tavaly megszületett a terv, amiről a helyi hatóságok csak most értesültek, miután az állami autópálya-kezelő átadta a területen lévő SH-13-as utat májusban a Nemzeti Autópálya Hatóságnak. Az út szélén ekkor jelentek meg az új NH248A út tervezett mérföldkövei. Az SH-13-as út már keresztülhalad a tigrisek földjén most is, aminek 20 kilométeres szakaszát a területen átalakították a helyi hatóságok kérésére. A Legfelsőbb Bíróság döntésének értelmében 2012-től tiltott a területen a teherjármű-forgalom.

Az SH-13-as út is egy része lenne az NH248A autópályának a fejlesztések után. A Nemzeti Park igazgatója, R.S. Shekhawat azt mondta, hogy csak a közelmúltban értesült az autópálya terveiről.

A Nemzeti Autópálya Hatóságnak konzultálnia kellett volna a Nemzeti Vadvédelmi Tanáccsal és a Legfelsőbb Bírósággal, mielőtt egy ilyen tigrisellenes döntést hoznak”- mondta. Hozzátette: ő is úgy gondolja, hogy az autópálya tönkretenné a tigrisek élőhelyét. A vita egyelőre még tart, döntés nincs.

A szűkülő terek bajt okoznak

Nemrégiben véres nagymacskatámadás okozott pánikot a Rádzsasztáni Tigris Rezervátum, de nem az az egyetlen konfliktus sújtotta terület az övezetben. Több száz vadon élő állat és ember veszti életét az ember-állat incidensekben, mivel az egész államban csökkenőben van az állatok élettere. Uttarakhand államban szinte mindennaposak az állattámadások. Az elmúlt 14 évben 386 ember halt meg, és 890 ember sérült meg.

Míg az elefántok  India Risikés és Hardvar városában tarolnak, a leopárdok is szedik áldozataikat a falvak közelében a dombos területeken.

Május 5-én egy emberevő leopárdot le kellett lőni Almorában. A Vadvédelmi Tanács szerint a támadások mögött az állatok egyre csökkenő élőtere áll. A szakértők azt mondják az emberek száma nőtt az erdős területek közelében, az állatok számára pedig az ember könnyű préda.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez