Tengerbe veszhetett egy egyiptomi utasszállítógép

Eltűnt a radarernyőről csütörtök hajnalban az EgyptAir egyiptomi légitársaság Párizsból Kairóba tartó MS804-es járata – közölte a légitársaság az egyik közösségi oldalon.

A repülőgép 69 emberrel, 59 utassal és 10 fős személyzettel a fedélzetén szerdán 23.09 órakor szállt fel Párizsból, és kairói idő szerint 2.45 órakor veszett nyoma. Később módosítottak.

Az egyiptomi légitársaság szerint 2.30 perckor szakadt meg a kapcsolat a géppel.

A légitársaság először azt a tájékoztatást adta, hogy a repülő mintegy 80 mérföldre, nagyjából 10 percre az egyiptomi légtértől tűnt el, majd ezt pontosítva azt írta: a repülőgép 10 mérföldet tett meg Egyiptom légterében mielőtt eltűnt. A repülő 37 000 láb, körülbelül 11 300 méter magasan repült, amikor nyoma veszett.

A flightradar24.com járatkövető honlap adatai szerint az eltűnt repülő egy 2003-ban gyártott Airbus A320-as, utolsó ismert helyzete pedig a Földközi-tenger fölött volt. A honlap adatai megerősítik, hogy a gép 37 000 láb magasan repült. Utolsó ismert sebessége 534 csomó, ami körülbelül 990 kilométer óránként.

A légitársaság azt írta, hogy a mentő és kutató egységek már elindultak, hogy kiderítsék, mi történt az eltűnt repülővel. Később kiadtak egy másik közleményt. Eszerint a gépen egy gyerek és két csecsemő is utazott. A pilóta tapasztalt volt, vészjelzést nem adtak le és a cég szerint veszélyes anyagot sem szállítottak.

Közben az is kiderült, hogy a pilóták nem kértek segítséget, nem adtak le vészjelzést.

A gép egyszerűen eltűnt a radarokról – írja Guardian élő közvetítése.

Az utaslista szerint 18 uniós állampolgár volt a fedélzeten, 15 francia egy-egy brit, portugál és belga állampolgár. Az eltűntek között van 30 egyiptomi, 2 iraki, egy szudáni, csádi és algériai utas.

Háy György repülésbiztonsági szakértő az állami tévében azt mondta: az a környék eléggé le van fedve radarokkal, így ha ott eltűnik egy gép, akkor kicsi az esélye, hogy még valahol a levegőben van. Ráadásul az üzemanyagnak is el kellett fogynia. A szakértő úgy tudja, már körbetelefonálták azokat a repülőtereket, amelyeket a gép elérhetett, de egyik helyen sem szállt le.

Arra van még – kevés – esély, hogy valahol repülőtéren kívül szállt le a gép, illetve olyan helyen, ahol nem működnek együtt a hatóságokkal – mondta a szakértő.

Háy György azt mondta: ha a gép a tengerbe zuhant, súlyosabb részei elsüllyednek, de egyes darabok a felszínen maradhatnak. Hozzátette, ha mentésre már nincs lehetőség, a legfontosabb, hogy az adat- és hangrögzítő feketedobozokat megtalálják, amelyekből sok információt nyerhetnek vissza, hogy kiderítsék az eseményeket.

 

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez