11/11 – a magányos szívek és a rekordbiznisz napja Kínában

A világ legsikeresebb üzleti napja november 11-e, amióta Jack Ma, az Alibaba főnöke úgy határozott: a világ legnagyobb internetes kereskedője a magányos szívek napjának fő-fő szponzora lesz.

Tavaly 14,4 milliárd dolláros forgalommal zárult a magányos szívek napja Kínában. Idén több mint 20 milliárd dollárral számolnak! Ez jóval több, mint amennyit a Black Friday vagy a Cyber Monday jelent az Egyesült Államokban.

Kínában nagyon sok a magányos szív, hiszen a férfitöbblet meghaladja a harminc milliót is. 2009-ben még csak szerény üzleti sikert hozott november 11-e. A kínaiak azért választották ezt a napot, mert mind a négy szám egyes! Aztán jött Kína második leggazdagabb embere, Jack Ma, és a magányos szívek napja óriási üzleti siker lett. Az Alibaba már percekkel éjfél után minden rekordot megdöntött …

Nem spóroltak a sztárokkal: David és Victoria Beckham vagy Kobe Bryant a kínai tévénézőknek is ismert arc. Jött volna Hillary Clinton kabinetfőnöke is, de ő az utolsó percben “családi okokra hivatkozva” lemondta az eseményt. Kínában egyébként tartanak Donald Trumptól, hiszen a választási kampány során azt ígérte: büntetővámokkal tartja távol a kínai árukat az USA piacától! Pekingben hangsúlyozzák: amerikai cégek gyártják Kínában azoknak az áruknak a nagy részét, melyet aztán az amerikai vásárlók megvesznek. Az Apple főnöke a legutóbbi rekordprofitok után közölte: a miértre csak egy válasz van – Kína! A magányos szívek napján is tarolnak a külföldi áruk a Mennyei Birodalomban: I Phone, Nike sportcipő – ezek a legnépszerűbb ajándékok 11. hó 11-én az 1,4 milliárdos Kínában.

Fotó: Alibaba

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez