Új Selyemút: tehervonat Kína kellős közepéből Magyarországon át Münchenbe

15-16 napig tart az út Csengcsouból Bajorország fővárosába. Az első szállítmány elsősorban elektromos berendezéseket visz az európai piacra. A megoldást már kipróbálták: 2013 óta működik a Csengcsou – Hamburg vonal, mely a kínai árukat Honan tartomány fővárosából Németországba viszi.

Mindez része az Új Selyemút programnak, melyet a kínai államfő hirdetett meg idén tavasszal Pekingben. A kínai fővárosban Putyin elnök mellett Orbán Viktor magyar miniszterelnök is meghallgathatta Hszi Csin-ping elnök 164 milliárd dolláros elképzelését. Marco Polo annak idején a selyemúton érkezett a Mennyei Birodalomba, ahol a császár tanácsadója lett. Az Új Selyemút program a feltörekvő Kína gigászi nyitása a világra.

Ennek kulcskérdése az infrastruktúra, melynek fejlesztését a kínaiak gőzerővel folytatják mind hazájukban, mind pedig külföldön. Kína gyorsvasúti hálózata már ma is a legnagyobb a világon, pedig csak jóval Európa után láttak hozzá ehhez. Kína legfontosabb kereskedelmi partnere az Európai Unió. Annak legfontosabb állama Németország, ahol a kínaiak az első helyre kerültek a külkereskedelemben, megelőzve Franciaországot! A kínaiak hosszú távon gondolkodnak. Nemcsak árukkal akarják elárasztani az Európai Uniót, de stratégiai szövetségre is törekszenek vele, kihasználva azt, hogy Trump Amerikája végképp önző módon viselkedik. Hszi Csin-ping elnök idén először részt vett Davosban a világgazdasági fórumon, és ott állást foglalt a szabad kereskedelem mellett. A kínaiak mindig a kölcsönös előnyöket hangsúlyozzák.

Most, hogy megindult a teherforgalom Kína kellős közepéből Magyarországon át Münchenbe, máris arra utalnak, hogy a németek milyen árukat szállíthatnak hozzájuk. A China Daily kiemeli, hogy Bajorország Németországon belül az autóipar egyik legfőbb bázisa: BMW, Porsche stb. Szeptember ötödikén indul az ellenvonat Münchenből Csengcsouba – valószínűleg főként autókkal a fedélzetén. A China Daily nemrég arról is beszámolt, hogy végre megindul az építkezés a Budapest-Belgrád vonalon is. Ez is része az Új Selyemút programnak. Ha elkészül, akkor jelentősen lerövidíti a Budapest-Belgrád vasúti vonalat, és talán akkor nem kell majd 15-16 nap, amíg elér egy teherszállítmány Kína kellős közepéből Münchenbe.

Fotó forrása: Foreign Policy

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez