Az OTP-nél komolyan gondolják az esélyegyenlőséget

Egyre több fiókját teszi alkalmassá a legnagyobb hazai lakossági pénzintézet arra, hogy a fogyatékkal élők is nehézség nélkül tudják intézni banki ügyeiket.

Az OTP az érintettek civil és szakmai szervezeteivel együtt találja ki, hogy mik legyenek azok az újdonságok, amelyek új lehetőségeket teremtenek. Új projektjében 200 olyan készpénz automatát telepített, amelyek megszólalnak. A beszédszolgáltatást nyújtó ATM-ek magyar nyelven adnak segítséget a látássérülteknek a készpénz-felvételhez és az egyenleg-lekérdezéshez. A fülhallgató csatlakoztatása után automatikusan „beszélő” üzemmódra váltanak, a képernyőn megjelenő szöveget a gép felolvassa. A szöveg csak a fülhallgatón keresztül hallható, a monitor pedig közben elsötétíthető, így illetéktelenek nem láthatják és nem hallhatják a tranzakció részleteit. Ez egyelőre a nagyobb fiókok 24 órás ügyfélzónáiban érhető el, de a bővítés folyamatos, a többi ATM-készüléket típusuktól és állapotuktól függően fokozatosan cserélik.

Másik újdonság a banki akadálymentesítési programját tíz évvel ezelőtt elindított OTP-nél a hallássérülteket segítő videó-tolmácsszolgáltatás. Ez most 43 fiókban igényelhető, de hamarosan 200-ra terjesztik ki. Az applikáció fejlesztésében több mint ezer hallássérült ember és jelnyelvi tolmács vett részt, akik két évig tesztelték a rendszert. A SINOSZ fejlesztésének köszönhetően az ügyfelek a KONTAKT Tolmácsszolgálaton keresztül pillanatok alatt – egy élő videóhívásban becsatlakozó jelnyelvi tolmács segítségével – intézhetik kérésüket az ügyintézőkhöz. Így már nem kell a hallássérült ügyfeleknek valamelyik családtagjukat megkérniük arra, hogy kísérje el őket a bankba vagy 3 nappal korábban jelezniük az igényüket a jelnyelvi szolgáltatásra.

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez