Minden idők legdrágább hídjával kötik össze a Krímet és Oroszországot?

Az Oroszországot és a Krím-félszigetet összekötő híd lenne az első közvetlen szárazföldi út a terület annektálása óta. Felépítése viszont akkora költségeket róna az orosz államra, ami miatt a majdani Kercsi-szoroson átívelő viadukt fizetőssé tételét fontolgatják.

Dmitrij Kozak, orosz miniszterelnök-helyettes a The Moscow Times-nak elmondta, ha magánbefektető építené meg a hidat, úgy a kivitelező profitra akar szert tenni, ezért hídpénzt kell majd fizetni az azt használóknak. A másik alternatíva szerint a teljes befektetést az orosz állam állná, ami viszont nagyon megterhelné a központi büdzsét.

Kozak korábban még kelképzelhetetlennek tartotta a magáncégek részvételét a híd felépítésében. Ahogy azt is ő nyilatkozta, híddíjat csak más közvetlen, szárazföldi útvonal létrejötte esetén szednének. Jelenleg azonban csak a légi és vízi közlekedés adott.

Kozakkal ellentétesen nyilatkozott azonban Anton Sziljanov, pénzügyminiszter, aki egyáltalán nem tartja elképzelhetetlennek az autós közlekedés díjhoz kötését. Kiemelte ugyanakkor, hogy a Nemzeti Jóléti Alap állná a beruházás 40 százalékát, a teljes összeg előreláthatólag 200-250 milliárd rubel lesz.

A legelső becslések még csak 50 milliárd rubelre tették a híd megépítésének költségeit. A jelek szerint azonban könnyen elképzelhető, hogy minden idők legdrágább orosz hídja fogja összekötni a Krímet az orosz szárazfölddel.

Moszkva további beruházásokat is tervez a márciusban annektált Krím-félsziget infrastruktúrájának felfejlesztése érdekében. 2020-ig közel 620 milliárd rubelt terveznek erre költeni.

A múlt héten nagy port kavart az orosz közvéleményben a híd. Oleg Korsunov, a Szövetségi Büntetés Végrehajtási Szolgálat vezetője egy a Kommerszant napilapnak adott interjújában megemlítette annak a lehetőségét, hogy rabokkal építtetnék fel a hidat. Ezt azonban a szolgálat sajtószolgálata később megcáfolta.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez