Csökkentek a Coca-Cola kínai eladásai

USA, Kína, Peking  –    Összességében jövedelmező volt 2012 a világ legnagyobb üdítőital-gyártójának, de a profit mértéke elmarad a várakozástól.

Ebben óriási szerepe van annak, hogy Kínában 2012 utolsó negyedévében 4 százalékkal csökkent a cég által gyártott italok eladása. Egy évvel ezelőtt, ugyanebben az időszakban, 10 százalékos forgalomnövekedést regisztrálhatott a Coca-Cola a kínai piacon. Európában még nagyobb volt a visszaesés. Így aztán a Coca-Cola a vártnál kisebb profittal zárja majd a 2012-es évet, és a cég vezérkara némileg kiszámíthatatlannak tartja 2013-at is. A Coca-Cola nemcsak a szénsavas barna italt forgalmazza, hanem a Sprite, a Fanta és Minute Made márkájú üdítők is az atlantai cég produktumai. A forgalom csökkenése mellett az alapanyagárak emelkedése is gondot okoz. Nőtt a gyümölcslevek és a csomagoláshoz szükséges fémek és műanyagok ára is. Erre az évre 100 millió dolláros plusz kiadással számol az alapanyagok áremelkedése miatt a Coca-Cola. (BBC)  

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez