Ezek voltak a Flydubai pilótáinak utolsó szavai

Az orosz állami tévé ismertette, hogy mit mondtak a pilóták, mielőtt 8 nappal ezelőtt a gépük Rosztov na Donunál a földhöz csapódott, megölve 62 embert – köztük őket magukat is. A szakértők szerint az utolsó szavak pilótahibát valószínűsítenek.

A Russia-1 csatorna szerezte meg és ismertette annak a beszélgetésnek a leiratát, amelyet a Boeing 737-es pilótái folytattak 1 perccel a végzetes baleset előtt. A felvételt a szerencsétlenség körülményeit vizsgáló bizottságból szivárogtatták ki – ennek tagjai hozzáfértek a gép hangfelvételeihez.

Azt már tudtuk, hogy pokoli volt az idő a reptér környékén azon a szombaton, és a gép két órát körözött a levegőben, mielőtt a második landolási kísérletnél a földhöz csapódott és kigyulladt. Hurrikán erejű szél fújt, és eső nehezítette a látást.

De most már azt is tudjuk, hogy a pilóta teljesen elveszítette az ellenőrzést a gép fölött, miután kikapcsolta a robotpilótát.

“Ne aggódj, ne aggódj” – ismételgeti, aztán másodpercekkel később az hallatszik, hogy “Ne csináld ezt!” De a legutolsó mondat, többször egymás után úgy szól, hogy “Húzd fel!”.

A gép zuhanásának utolsó hat másodpercében azonban már csak “nem is emberi sikolyokat” hallani – mondja az orosz tévécsatorna forrása.

A Russia-1 szakértőkre hivatkozva azt sugallja, hogy a pilóta véletlenül rögzített helyzetbe állította a gép vízszintes vezérsíkját, amikor éppen vízszintes helyzetbe próbálta húzni a gépet. Amikor pedig ez aktív, akkor “a gép gyakorlatilag nem reagál arra, amit a pilóta a műszerfalon csinál” – hangzott el a csatornán. Mindazonáltak hozzátették ehhez azt is, hogy ez nem hivatalos megállapítás.

“A pilóták nem jöttek rá, hogy a repülőgép a vezérsík helyzete miatt kezdett zuhanni” – idézi a szakértőket a televízió. Aminek a korábban már többször emlegetett túzott fáradtság lehetett az oka. Eezen kívül egyetlen dolog jöhet még számításba, egy mindezidáig “példa nélküli hiba a repülőgép automata rendszerében”.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez