Győrben nyitott megújult bankfiókot az Erste

Győrben nyitotta meg újabb, a kor ügyféligényeire szabott fiókját az Erste Bank. A több mint 700 négyzetméteres, tágas fiókban a lakossági és kisvállalkozói ügyfelek 12 elkülönített tárgyalóban beszélgethetnek pénzügyi kérdésekről a felkészült tanácsadókkal, az ügyintézést NetBank sarok és táblagépek is segítik.

Az átlagosnál gyakrabban használják az Erste Bank ügyfelei a digitális csatornákat – derült ki a pénzintézet kutatásából. Az ötszáz fős reprezentatív országos mintán ősszel elvégzett telefonos felmérés szerint, átlagosan a magyarok 38 százaléka használ mobil- vagy online banki rendszereket. Leginkább a 30-49 évesek aktívak, itt 54 százalék a digitális banki rendszerek igénybe vevőinek aránya, míg a fiatalabbak (15-29 évesek) 43 százaléka bankol aktívan online. Az ötven évesnél idősebbeknek csak 24 százaléka veszi igénybe az online pénzintézeti szolgáltatásokat. A felmérés tanúsága szerint ugyanakkor az Erste ügyfelek kiemelkedően aktívak: 59 százalékuk használja a bank digitális csatornáit mindennapi pénzügyei intézésére.

20190220_erste_gyor_0006_k

Az ügyfelek változó igényeihez igazítva az Erste Bank 2017-ben kezdte el fiókjainak átalakítását. Az új fióki koncepció szakít a hivatali jellegű stílussal és elrendezési elemekkel. A környezet barátságosabb, személyesebb, a tanácsadók nem pultok mögött fogadják az ügyfeleket, hanem személyesen köszöntik őket és az ügy típusának megfelelő helyen segítenek nekik. A mindennapi ügyintézésre a nap 24 órájában nyitva lévő önkiszolgáló zóna is rendelkezésre áll, ahol a készpénz be- és kifizetésre alkalmas automaták mellett a bank online rendszerei is elérhetőek a lakossági és kisvállalkozói ügyfelek számára. Az ügyfelet a fiókban információs pultnál fogadják, majd a hozzájuk érkező tanácsadó segít nekik ügyeik intézésében: a gyorsabb tranzakciókat az önkiszolgáló zónán kívül itt is elvégezhetik, míg a bizalmasabb környezetet igénylő beszélgetéseket elkülönített tárgyalókban folytathatják.

20190220_erste_gyor_0023_k

A bankfiókok jelentősége a digitális csatornák terjedésével sem csökken, csak a szerepük változik meg. Növekszik a személyes kiszolgálás, a tanácsadás szerepe – és ehhez kell igazítani a fiók elrendezését és az ott dolgozók munkáját is: a digitalizáció segít az adminisztráció csökkentésében, az eljárások egyszerűsítésében, az így felszabaduló időt viszont az ügyfélkiszolgálás minőségének javítására kell fordítani.

Marton Anita, a lakossági üzletág régióvezetője kiemelte, hogy egy felmérés szerint a lakosság 38 százaléka használja az online, vagy mobil banki rendszereket, az Erste ügyfeleinek azonban 59 százaléka. Elmondta, hogy az idén kétszáz éves osztrák Erste magyarországi fiókintézetei közül az elsők között nyitotta meg a győri fiókot 1927-ben.

20190220_erste_gyor_0008_k

Az új koncepció jegyében átalakított legújabb egység a napokban nyitotta meg kapuit a győri Árpád úton. Győr fontos helyet tölt be az Erste történetében. Az idén 200 éves osztrák Erste magyarországi fiókintézetei sorában az elsők között nyitotta meg a győri érdekeltségét 190 évvel ezelőtt. Győr, illetve a régió azonban nem csak az Erste múltjában, de a bank jelenében is fontos szerepet játszik, ebben az országrészben a kiemelt ügyfelek kiszolgálása mindig is az Erste tevékenységének fókuszába tartozott. A régióban az Erste World üzletágában a kezelt vagyon 2018 szeptember végén közel 15 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, amely az országos átlag több mint hétszerese. Az ügyfelek száma több mint a duplájára nőtt, csaknem 127 százalékkal emelkedett egy év alatt, amely az országos átlag több mint nyolcszorosa. A Private Banking terület esetében is jelentős mértékben bővült az ügyfelek száma, amely szeptember végén közel 17 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.

Győr-Moson-Sopron megyét a kis- és középvállalkozások (kkv) finanszírozásában is az átlagon felüli aktivitás jellemzi. Az Erste Bank aktív kkv-ügyfeleinek száma a szeptember végével zárult egy évben 11 százalékkal emelkedett, míg a hitelezett ügyfelek száma ennél is nagyobb növekedést mutatott, 20 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest – mondta Kovács Dániel a vállalati üzletág régióvezetője.

20190220_erste_gyor_0025_k

A most átadott több mint 700 négyzetméteres győri fiókban 12 tárgyaló áll az ügyfelek rendelkezésére. Ezekben aszobákban a lakossági ügyfelek zavaró körülmények és illetéktelen fülek nélkül beszélhetik meg a tanácsadókkal folyószámlájukkal, befektetéseikkel, hiteleikkel kapcsolatos ügyeiket, kérdéseiket, illetve a kisvállalkozói és prémium ügyfelek hosszabb megbeszélést igénylő tárgyalásait szolgálják a helyiségek.

20190220_erste_gyor_0017_k

Ferenczi Ildikó fiókvezető elmondta, hogy a mostani fejlesztés során két fiókot egyesítettek több mint hétszáz négyzetméteren, ahol egy 24 órában működő önkiszolgáló zónát is kialakítottak. A cél, hogy az ügyfelek változó igényeit minél szélesebb körben elégítsék ki. Jelenleg 23 ember foglalkozik a napi 300-350 ügyféllel.

Az Erste Bank fokozatosan alakítja át fiókhálózatát a kor ügyféligényeinek megfelelő koncepció szerint. A budapesti Bartók Béla úti és Teréz körúti, valamint a most átadott győri fiók után további egységek fejlesztésével folytatja a beruházási programot.

(Visited 9 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez