Az emberrablás egy észak-tanzániai faluban történt, Chato körzetben. Joseph Konyo helyi rendőrparancsnok azt mondta, hogy az egyéves albínó kisbabát két machetés támadó hurcolta el az otthonából. Az édesanya éppen a konyhában főzött, amikor a támadók betörtek és leütötték. A rendőrség nagy erőkkel keresi az emberrablókat és a kisbabát. A hatóságok szerint nagy valószínűséggel rituális gyilkossághoz rabolták el az albínó kisfiút, és azt sem zárják ki, hogy az apának is köze lehetett az emberrabláshoz. Az édesapa ugyanis nem tartózkodott otthon a támadás idején, de a közelben volt, ezért a rendőrök bevitték őt kihallgatásra.
A tanzániai kormány nemzetközi nyomásra decemberben tiltotta be a boszorkányságot és a különböző rituális szertartások gyakorlását az országban. Az új törvény értelmében akár halállal vagy életfogytiglani börtönbüntetéssel is sújthatják azokat, akik albínókat ölnek meg.
A hivatalos adatok szerint Tanzániában 2000 óta több mint 70 albínót gyilkoltak meg. Civilszervezetek azonban jelezték, hogy ennél jóval többen estek áldozatául a különböző rituális gyilkosságoknak. Az esetek többségét azonban sohasem sikerült feltárni. A rendőrség pedig gyakran tehetetlen, mivel a rituális gyilkosságok során az áldozat holttestét feldarabolják és felhasználják.
A tanzániai Vöröskereszt úgy tudja, hogy a boszorkányorvosok akár 75 ezer dollárt is hajlandóak kifizetni egy albínó kisgyerekért. A fekete mágia követői és hívői úgy vélik, hogy az albínókból készült talizmánok viselése és a testrészeikből kotyvasztott „csodaitalok” elfogyasztása szerencsét, gazdagságot, hosszú életét és nem utolsósorban emberfeletti erőt biztosít számukra. Mindez tévhit, de a kelet-afrikai országban még mindig rengetegen hisznek az ősi babonákban, aminek elsősorban kulturális és társadalmi okai vannak.
A BMC Public Health adatai szerint körülbelül 33 ezer albínó él Tanzániában.