A francia szépségipari óriás egyre szebbnek látja a kínai piacot

Kínában csökken az importvám, leviszi árait a francia kozmetikai óriás, a L’Oréal.

A kínai kormány igyekszik növelni a belső fogyasztást, ez is fontos elem a gazdasági növekedést hét százalék körül tartó erőfeszítésekben. A legújabb intézkedés az import olcsóbbá tétele. 5 százalékról 2-re csökken a kozmetikai cikkek behozatali illetéke. A különféle ruhaneműkre 14-23 százalékos importvám volt érvényben, ez most a 7-10 százalék közötti tartományba csökken. Hasonló jellegű könnyítést vezetnek be más hétköznapi fogyasztási cikkekre is. A francia kozmetikai óriás a Reuters hírügynökséghez eljuttatott közleményében jelezte: hamarosan csökkenteni fogja Kínában forgalmazott termékei árát. Részleteket nem közöltek, az új árlista még nem készült el. Az import költségeinek csökkenése jól jön a L’Oréalnak. Tavaly csak 3,5 százalékkal tudta növelni kínai eladásait, ez szerény növekedés a korábbi évekhez képest. Igaz, a versenytársakhoz képest még így jól teljesített, mert Kínában az egész kozmetikai piac forgalma hat százalékkal visszaesett tavaly. A L’Oréal megőrizte vezető helyét, 13 százalékos piaci részesedéssel, a japán Shiseido és az amerikai Procter & Gamble előtt.  Fotó:AFP

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez