Mitől más az oroszok sofőr nélküli teherautója?

Tudja, hogy milyen nagy eseményre készül Oroszország 2018-ban? A labdarúgó-világbajnokság csak részben jó válasz. Ekkorra tervezik saját sofőr nélküli teherautójuk bemutatását, ami a többiekétől eltérő technológiával fog működni.

Korábban csak álmodoztunk róla és irigyeltük Knight Rider önműködő kocsiját. Hamarosan azonban valósággá válik az egykori utópia, legalábbis erről árulkodnak a világ legnagyobb gyártóitól érkező hírek. A Toyota például 2020-ra ígéri a csodát. A Daimler már tesztelte sofőr nélküli teherautóját Stuttgart közelében, a Honda, a Tesla Motors és a BMW pedig Kaliforniában.

Oroszországban a KAMAZ és a Gaz Group (az oligarcha Oleg Deripaszka tulajdona) dolgozik hasonló projekteken. Viszont mindketten kijelentették már, hogy három éven belül csak állami segítséggel tudják elkészíteni a saját verziójukat – tájékoztatott a Russia Beyond the Headlines.

A KAMAZ már kapott 4,6 millió dollárt az Oktatási és Tudományos Minisztériumtól. Ők a Cognitive Technologies orosz szoftverfejlesztővel készítik a sofőr nélküli teherautót. Gépük egyelőre a legegyszerűbb manőverekre képes: megfordulás egy ívben, haladás szerpentinen és megállás az akadályok előtt – mondta el a Cognitive Technologies elnöke, Olga Uszova.

Mindez persze nem jelent semmilyen különbséget a többi gyártóhoz képest. Viszont van egy dolog, amiben eltérnek az oroszok, ez pedig a teherautó számítógépe. Az amerikai és európai konstrukciók olyan kiegészítő eszközökkel (például radar) működnek, amelyek jelek kibocsátásával térképezik fel a környezetet és döntenek. Ezzel szemben az orosz technológia az emberi agyhoz hasonlatos, vagyis a külső információk összegyűjtése után hoz döntéseket a teherautó mesterséges intelligenciája.

Kép: KAMAZ teherautó Moszkvában (Wikimedia Commons)

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez