A legtöbb magyar soha nem iszik külföldi bort
A magyar fogyasztók 95 százalékban magyar borokat vásárolnak, háromnegyedük soha nem iszik külföldi bort.
Elsősorban a mindennapi fogyasztás céljából vásárolunk borokat és legtöbbször szuper és hipermarketekből szerettük be őket. A legnépszerűbb tételek az egy-egy történelmi borvidékhez vagy borrégióhoz kapcsolódó, 500-1000 Ft közötti száraz fajtaborok – idézi Szabó Ádámot, az Ital Magyarország marketingigazgatóját a FrissMédia.
A fiatalabb fogyasztók az átlagnál kevesebbet tudnak a borokról és persze árérzékenyek is. Inkább többször kevesebbet vásárolnak, több márkát kipróbálva. A kor előrehaladtával ez változik: drágább, megszokott márkákat vesznek, egyszerre nagyobb tételben a nagyobb áruházakban. A magas és közepes vagyoni státusszal rendelkezők pedig szívesen vásárolnak borászatoknál és bor-szaküzletekben.
A rozék népszerűsége folyamatosan nő és egyre kevésbé jellemző rájuk a szezonalitás, télen is szépen fogynak. A fehérborok közül prémium kategóriában a Sauvignon Blanc jelentős fejlődésen ment keresztül, a cserszegi fűszeres és az Irsai Olivér pedig minden árkategóriában nagyon népszerű. De az illatos fehérborok mellett a gyümölcsös rozék és a különleges minőségű vörös cuvée-k is slágernek számítanak.