Kisvasút, nagy tervek – Etiópiában
A közlekedési infrastruktúra az etióp kormányzat szívügye, nem véletlenül érkezett meg a próbajáratok indítására a kabinet számos tagja. Célnak tekintik a környezetkímélő megoldások alkalmazását is.
Városi vasutat helyeztek üzembe Addisz-Abebában. Az első útra igen jelentős protokoll mellett került sor, a kormányfő, a külügyminiszter, a polgármester és a még számos közjogi méltóság tartotta fontosnak az ünnepélyes esemény felkeresését. Hailemariam Dessalegn miniszterelnök pedig annak adott hangot köszöntőjében, hogy a vasútépítés is olyan kormányzati megaprojekt, amely környezetóvó jelentőségű, mivel az is szén-dioxidkibocsátás mentes közlekedési rendszer. A vasúttársaság vezetői pedig közölték, hogy az országban a sokfelé folyó vasútépítés érdekében a járművek működtetésére, irányítására munkatársak képzése indult el nagy számban, a most átadott kisvasutat pedig még tesztelik, de hamarosan elindulhat a menetrendszerű közlekedés is. Az Addisz-Abeba-i vasút hosszáról, állomásainak számáról és a tervezett utasszámról ugyan nem közöltek adatokat, de az avatási ünnepségen a közlekedési tárca vezetője annak adott hangot, hogy dinamikus változás következik be a szárazföldi, tengeri és légi közlekedésben, különös tekintettel a területekre fordított jelentős állami kiadások eredményeként.
A keleti nyitásért felelős magyar államtitkár, Balogh Csaba nemrégiben Etiópiában járt, ahol megtekintette a magyar közreműködéssel gyártott városi villamos prototípusát és találkozott a projekt etióp partnerének (METEC) képviselőivel is. Az etióp főváros tömegközlekedésének fejlesztését szolgáló projektben a jelentős afrikai üzleti tapasztalatokkal rendelkező Dunai Repülőgépgyár (DR) Zrt. vesz részt. Az „Addis City Tram” nevet viselő kétcsuklós közúti villamos teljes egészében magyar tervezésű jármű. A szériagyártásról és a próbaüzemről jelenleg folynak a tárgyalások.(Fotó:AFP)