Az IMF szerint a helyzet bizonytalan. A megígért reformok tempója is kérdéses. A nagy áruházláncok például ezentúl jelen lehetnek Indiában, de csakis olyan nagyvárosokban, ahol a lakosság létszáma meghaladja az 1 milliót! Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy India 29 államából csak kilencben lehet külföldi nagyáruház! Nincs is túl sok jelentkező: egyelőre csak az amerikai Walmart jelezte, hogy áruházat épít Indiában, de egyelőre csak egyet, és az is csak másfél év múlva nyílhat meg leghamarabb…
A légi forgalom permanens válságban van a kerozin árak miatt. A Kingfisher nevű indiai légitársaság már hetedik hónapja nem fizeti az alkalmazottait. Kevesen tartják valószínűnek, hogy tolonganának a külföldi befektetők ezen a kétes piacon…
A legnagyobb baj az, hogy lassul a gazdasági növekedés: az IMF szerint idén ” csak ” 4,9% várható. A fejlett világban ennek mindenütt nagyon örülnének, de Indiában ez gyenge eredménynek számít. Tíz év óta ez a legalacsonyabb növekedési ütem és a liberális gazdasági reformok egyelőre nem ígérnek csodát ezen a téren Indiában …
Kiemelt