A Samsung befejezi a laptopbizniszt Európában

Maradék készletét kiárusítja a dél-koreai cég, amely a jövőben a tabletekre koncentrál majd. Tavaly csökkent a laptoppiac Európában, idén szerény 5%-os növekedést jósolnak.

 

 

 

 

 

Nem a Samsung a nyerő, hanem a kínai Lenovo és az amerikai Apple. A japán Sony is nemrég közölte, hogy kivonul a számítógépek piacáról. A Samsung az okostelefonok piacán is gondokkal küzd, de nem Európában, hanem Ázsiában.

Kínában és Indiában helyi cégek megelőzték a dél-koreai óriást. A Samsung természetesen nem adja fel. Az új GalaxyNote 4 jó szakmai kritikát kapott, hamarosan a piacra kerül mindenütt a világon.

“Figyeljük a piacot és alkalmazkodunk hozzá”– mondták szűkszavúan a Samsung központjában, amikor bejelentették, hogy kiszállnak az európai laptoppiacról.

A kínos az, hogy mind a kínai Lenovo, mind pedig az Apple globális vetélytárs, vagyis az európai piac feladása velük szemben egy általános stratégiai visszavonulást jelenthet. Az is lehet, hogy a Samsung jól mérte fel a piacot, és rájött arra, hogy a laptop-nak már nincs igazán jövője a fejlett országokban.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez