Túl fehér volt az amcsi reklám-fogsor

Kínában rekordösszegű bírsággal sújtottak egy amerikai céget „hamis reklám” miatt.

A Procter & Gamble amerikai cégcsoport egy fogkrémet reklámozott a kínai tv-ben. A képernyőn egy népszerű tajvani talk-show-ból láthattak rövid részletet a nézők. A műsorvezető a beszélgetést megszakítva a kamerába nézett és így szólt: „Látják milyen hófehér a fogam, ehhez az X márkájú fogkrém egy napnyi használata elég volt”. A hivatalos indoklás szerint film trükkel fehérítették ki a műsorvezető fogsorát. A fogyasztóvédelmi hatóság 900 ezer eurós, vagyis egymillió dolláros bírságot szabott ki a hamis hirdetés miatt. Ekkora összeggel még egyetlen céget sem büntettek Kínában, félrevezető hirdetés miatt. A P & G hiába tiltakozott, hiába hivatkozott a reklámfilmekben szokásos „apró túlzásokra”, fizetnie kell a cégnek. Az utóbbi időben sok támadás érte Kínában a nagy multinacionális élelmiszer és gyógyszeripari, valamint kozmetikai és elektronikai cikkeket gyártó cégeket. Többnyire korrupcióval, inkorrekt kereskedelmi praktikákkal vádolták őket. Sok nemzetközi cég vezetése azonban úgy véli, hogy valójában a támadásokkal a hazai konkurenciát próbálják kedvezőbb versenyhelyzetbe hozni a kínai hatóságok.

Fotó: Europress Getty Images

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez