Hotelstars – A szállodák csillagainak útja

Elindult a Hotelstars csillagbesorolási rendszer kampánya, valamint a hotelcsillagok.hu internetes oldal, mely minden utazónak az eddiginél szélesebb lehetőségeket és garanciát kínál a szállodakereséskor.

Nem minden szállodai csillagminősítés egyforma, és önmagában a csillagos rendszer nem biztosít garanciát az ígéretekre – derült ki a Hotelstars sajtótájékoztatójának elején a Prestige Hotel Budapest****Superiorban. A szállodák csillagbesorolásának szabványosítása, ezáltal egységes színvonal és minőség biztosítása a célja ennek a nemzetközi minősítő rendszernek, melyhez 2009-ben hazánk is csatlakozott. A Hotelstars védjegyrendszert Magyarországon működtető Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége most kampányba kezdett, hogy minél többen tájékozódjanak a rendszer előnyeiről. Ezzel együtt elindult a hotelcsillagok.hu, ami regisztráció nélkül kereshető minősített szállodai adatbázis.

DSCF2151

A honlap persze nemcsak ahhoz jó, hogy bárki tényleg megfelelő szállodát találjon magának, de segíti az eligazodást a csillagok közt is. A kezdeményezés a Nemzetgazdasági Minisztérium támogatásával valósul meg, a kampány arca pedig Görög Zita.

frthfjnghjng

„Számomra nagyon fontos a hitelesség, hogy azt kapjam egy szállodától, amit elvárok, és amit korábban megígértek. Ebben a rendszerben biztos, hogy mindenki azt kapja, ami elvár, és amit megérdemel” – mondta Görög Zita, aki egyébként ellenőrző munkát is végez a szállodákban.

DSCF2155

Ez a szállodaminősítés nagyon összetett, egységes rendszert jelent, 270 kritérium alapján osztályozza a szállodákat Európa több országában, így Magyarországon is. Ezek a kritériumok biztosítják, hogy milyen minőség garantált egy-egy szállodában. A rendszert, melynek megalkotásában egyébként Magyarország is részt vett, jelenleg 16 országban használja közel 28 ezer szálloda. A kezdeményezés szakmai volt, és a minősítési procedúrát is szakemberek végzik, fontos szempontnak tartva a vendégek, látogatók visszajelzéseit, igényeit. A minősítés 3 évig érvényes.

„A legfontosabb dolog, hogy a rendszer megvédi a vendégeket a hamis ígéretektől, valamint a csalódástól. Biztosak lehetünk abban, hogy amit egy szálloda szolgáltatásként említ, azt a vendég élvezheti is. A rendszer egyébként dinamikus, folyamatosan alakítják az igények, a vendégek visszajelzései alapján, sőt minden szállodatípusra alkalmazható” – mondta  Niklai Ákos, az MSZÉSZ elnöke.

DSCF2153

„A most indult kampány 2 hónapig tart, és a célja az, hogy felhívjuk a figyelmet a rendszerre, hogy a szállodák és az emberek tudomást szerezzenek róla” – tette hozzá.

„Sok helyen jártam már a világban, és sok furcsa szállodában szálltam meg, ahol hihetetlen dolgok történtek velem. A Hotelstars rendszer nemcsak fogyasztóbarát, de jól kidolgozott is, így aki ebben a rendszerben keres szállodát, nem lőhet mellé. Mindenkinek csak ajánlani tudom” – mondta Dr. Kiss Róbert Richard Prima Primissima díjas szakújságíró, aki 174 ország szállodáiban járt már.

DSCF2160

A Hotelstars tehát nemzeti tanúsító védjegy, mely minden piaci szereplőnek egyértelmű előnyöket biztosít: a vendégek számára garantált, állandó minőséget, a szállodák számára nemzetközileg egységes színvonalat és ennek köszönhetően könnyebb értékesíthetőséget. Ez a rendszer nemcsak tájékozódási pont a körülbelül 180 milliós szállodai vendéget számláló piacon, hanem tökéletes eszköz a szállodáknak is a tervezéshez, az üzemeltetéshez és a minőségi értékeléshez.

DSCF2169

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez