Az okostelefonok gyártóinak kell nagyon okosnak lenniük

Telítődött a kínai okostelefon piac. Az idei első negyedévben csökkent az eladott készülékek száma.

A Wall Street Journal közölte az IDC gazdasági tanácsadó cég felmérését. E szerint az idei év első három hónapjában 4,3 százalékkal kevesebb okostelefont adtak el Kínában, mint az előző év hasonló időszakában. A kínai ipari minisztérium a januári eladásokat vetette össze és 8 százalékos csökkenést tapasztalt éves viszonylatban. Vagyis gyakorlatilag telítődött a kínai okostelefon piac. Az adatok szerint már a teljes kínai lakosság 90 százalékának van okostelefonja. „Mostantól már nem lehet arra építeni, hogy új és új rétegeket vonunk be az okostelefon használatba” – mondta az amerikai lapnak Tom Kang a Counterpoint intézet szakértője. Kína már ott tart, ahol a fejlett nyugati világ, vagyis már csak abban bízhatnak a gyártók, hogy gyorsabban cserélik az emberek a készülékeket. Figyelembe véve a méreteket, Kínában sokkal gyorsabban vált hétköznapi cikké az okostelefon, mint a fejlettebb országokban. A nagy cégek csak a minőséggel és persze az árral operálhatnak. Kínában ma már több iPhone 6-ost és Galaxy 6-ost adnak el, mint az USA-ban. Most mutatta be legújabb modelljét az ágazat feltörekvő óriása, a Xiaomi. A Note Pro méretben megegyezik az iPhone 6-ossal, de az ára csak 480 dollár, vagyis szinte csak feleannyiba kerül, mint az Apple modellje. Fotó:AFP

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez