Újjáalakul és megszabadul a baljósan csengő névtől a malajziai állami légitársaság

Új névvel, új főnökkel, kevesebb géppel és alkalmazottal kezd új életet a társaság.

Május elsején vette át a Malaysia Airlines igazgatói posztját Christophe Mueller, aki az ír Aer Lingus élén állt eddig. Mueller korábban dolgozott a belga Sabenánál és a német Lufthansánál is. Első interjúi egyikében a Reuters hírügynökségnek vázolta elképzeléseit. Új tulajdonosi szerkezet alakul ki, 1,6 milliárd dollárnyi tőke beáramlásával. Eddig a kormány még a napi ügyekbe is beleszólt és a szerződések mögött sokszor politikai érdekek voltak a meghatározók. Mueller szerint szeptembertől szigorúan üzleti alapon működik majd a társaság, amely valószínűleg új nevet is kap. Tavaly két tragikus baleset rontotta a Malaysia Airlines márkanév hitelét. 2014 márciusában a 239 utassal a fedélzetén eltűnt a Kuala Lumpurból Pekingbe tartó járat, a gép roncsai a mai napig nem kerültek elő. Júliusban Ukrajna fölött lőtték le a Malaysia Airlines 17-es, Amszterdamból indult járatát, 298 ember halt meg. Két ilyen súlyos tragédia után célszerűnek tűnik a név megváltoztatása is. Elkerülhetetlen lesz a húszezer fős alkalmazotti létszám csökkentése, 6-7 ezer munkahely meg fog szűnni. A társaság eladja két A-380-as óriásgépét, de megtartja B-777-es és A-330-as modelljeit. Csökkenteni kell az üzemeltetési költségeket, amelyek jóval magasabbak, mint a komoly konkurensnek számító AirAsia fapados társaságnál. „Kemény munkával el fogjuk érni, hogy három év múlva újra nyereséges lesz a Malaysia Airlines, vagy, ahogy akkor fogják hívni a társaságot” – fejezte be a Reuters hírügynökségnek adott interjút Mueller.  Fotó:AFP

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez