Bajba sodorta a Krím-félsziget a Coca Colát
Téved, aki gyerekjátéknak tartja a reklámszakmát és a marketing kampányokat. Rengeteg szempontnak kell megfelelni, amelyek közé olykor a geopolitika is bekerül. Legutóbb az orosz-ukrán konfliktusba futott bele a Coca Cola.
Évvégi kampányában hóval és fenyőfákkal borított Oroszország-térképet posztolt Vkontkte adatlapjára a Coca Cola, alatta a felírat: Köszöntsük együtt az újévet! Az ünnepi kommentek helyett azonban mélységesen felháborodtak az orosz közösségi oldal felhaszálói.
Több terület is hiányzott a térképről: Kalinyingrád, a 2014 tavaszán elcsatolt Krím-félsziget és a csendes-óceáni Kuril-szigetek, amelyért Japánnal vitatkozik Moszkva.
A hibáért bocsánatot kért az amerikai cég és a javított térképet is feltöltötte. Amiatt viszont, mivel a Krím-félsziget is szerepelt rajta, az ukránok háborogtak. Annyira, hogy sokan egyenesen a Coca Col bojkottjára buzdítottak.
Bár Vkontakte adatlapjáról már mindkét térképet törölte és mindekitől újfent bocsánatot kért a cég, a botrány a diplomáciai szintet is elérte – számolt be a Szabad Európa Rádió. Ukrajna washingtoni nagykövetsége nyilatkozatot adott ki az ügyben. Eszerint a Coca Cola megsértette a Krím-félsziget elcsatolását illegálisnak tekintő amerikai álláspotot.