Recepció nélküli okoshotelek és személyre szabott szolgáltatások uralhatják a jövő turizmusát

Madridban gyűltek össze a szállodaipar és a technológiai cégek képviselői, hogy felvázolják vízióikat a jövő innovációiról.

A madridi FITUR-on minden évben a turizmus legújabb trendjei kerülnek terítékre, így az idei, 38. vásáron is számos innováció mutatkozott be a szakmának és a nagyközönségnek is a spanyol fővárosban. Az egyik forradalmi újdonságokkal jelentkező cég az Altran nevű francia technológiai vállalat, amelynek hangfelismerő rendszerével 40 különböző nyelven lehet pizzát rendelni. A zárakat a WhatsApp alkalmazáson keresztül lehet nyitni és zárni, a matracba épített szenzorokkal pedig pontosan tudja majd a személyzet, hogy mikor kell a vendégnek kávét felszolgálnia, hiszen az ébredés időpontját a műszerek pontosan jelzik.

„A technológia lehetővé teszi számunkra, hogy kitaláljuk, mire van szükségük az ügyfeleinknek, még azelőtt, hogy ők maguk erre rájönnének” – mondta Alvaro Carrillo de Albornoz, a Spanyol Hotel Technológiai Intézet vezetője az AFP-nek.

Bemutatkozott még a jövő recepciójának a prototípusa is: az emberi munkaerőt egy intelligens tükör váltja ki, amely előtt a vendégek ki-be csekkolhatnak az arcfelismerő program segítségével. Ekkor aktiválódik a szobába épített technológia is: minden beállítás – a fények, a hőmérséklet és a falon lógó digitális képek – a vendég ízlése szerint változik. A jövőben a mesterséges intelligenciát hívják majd segítségül a szakemberek, hogy minél személyre szabottabb élményt nyújthassanak a közönségnek.

A virtuális valóságban rejlő lehetőségek is megjelentek a vásáron. A virtuális utazási irodák VR szemüvegen keresztül mutatták be az úti célokat, ami szerintük a jövőben felválthatja a nyomtatott katalógusokat és prospektusokat. Jelenleg azonban hiába adnak egyedülálló élményt, a videók gyártása költséges, ezért még kevesen választják ezt a módját a hirdetésnek a turizmusban.

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez