Kártyabotrány Koreában – egy millióan adták vissza a hitelkártyákat

Adatszivárgás miatt pánik tört ki a hitelkártya tulajdonosok között Dél-Koreában. Három nagy hitelkártya cég több mint egymillió ügyfele visszaadta a kártyáját vagy átmenetileg letiltotta azt.

A három nagy hitelkártya cég teljes vezetősége lemondott. Előzőleg azt közölték: minden ügyfelet kárpótolni fognak. Más cégeknél is előfordulhatott az, hogy nem volt megfelelő az adatvédelem, és jogosulatlanok is hozzáférhettek a számlákhoz. Információtechnológia terén Dél-Korea az élvonalban van: a hitelkártya használat általános, a mobiltelefonos fizetés úgyszintén. Eddig mindenki azt feltételezte, hogy a szolgáltató cégek maximális biztonságot nyújtanak, de kiderült: be lehetett törni a rendszerekbe. Ez teljes pánikot okozott hétfőn amikor mindenki kétségbeesetten igyekezett ellenőrizni a saját számláját. Emiatt aztán végképp összeomlott a rendszer Dél-Koreában. A kormány megígérte: a jövőben a pénzügyi felügyelet jobban ellenőrzi majd a hitelkártyát kibocsájtó bankokat és cégeket. Perek ezrei indulhatnak a szolgáltatók ellen. Egyelőre 130 ügyfél fordult a bírósághoz. Fejenként 600 ezer vont követelnek /1 von=1,06 amerikai dollárral/. Milyen kár érte az ügyfeleket, akik legkevesebb egymillióan vannak? Hogy fogják kárpótolni őket? Ki bízik ezek után a pénzügyi adatvédelemben Dél-Koreában? Ezeket a kérdéseket sürgősen meg kell válaszolni hiszen Dél-Korea gazdasága a negyedik Ázsiában Kína, Japán és India után, így a pénzügyi rendszer stabilitása nemcsak a koreaiaknak fontos, akik jelen pillanatban pánikban ellenőrzik: annyi van-e a számlájukon, amennyiről ők tudtak vagy esetleg menet közben valaki kivett onnan kisebb vagy nagyobb összeget.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez