Ez a játék véget ér, ha elegen meghalnak

A The Flock egy többjátékos, belsőnézetes thrillerjáték, amely a jövőben, egy posztapokaliptikus világban játszódik, nagyjából 3000 körül. Ahogyan a legtöbb játékban, itt is meghalhat karakterünk. Egy nagy különbség azonban van: ha elegen halnak meg, a játék befejeződik.

Amint eljön a pillanat, és bekövetkezik a 215358979. halál, új játékosok már nem vehetik meg a The Flock-ot, a többieknek pedig megkezdődik a történet végső szakasza.

A készítők az ötletes megoldással azt az ősrégi problémát akarták megoldani, hogy a játékosok ne unják meg a történetet. Néhány nevezetesebb MMORPG-on (Massively Multiplayer Online Role-Playing Game) kívül szinte minden próbálkozás kudarcba fullad, mert az emberek egyszerűen elvesztik érdeklődésüket a sokszor nagyon repetitív játékmenet iránt, és nem “fejezik be” a történetet.

Az egyik legsikeresebb MMORPG a világon a World of Warcraft, amely már 2004 óta töretlenül halad előre és még mindig rengetegen játsszák, de kevés fejlesztőcég mondhatja el ezt saját játékáról a WoW-ot készítő Blizzard-on kívül.

A dizájn már önmagában is egy érdekes újítás a számítógépes játékok világában, amire nagy szükség is van a terjedésükkel. Hasonlóan kreatív megoldással lett világhírű a DayZ nevű horror-túlélő játék, melyben a karakter halála szinte ugyanolyan, mint az életben: ha meghalunk, mindenünket elveszítjük (erről itt írtunk bővebben). Aztán ott van a No Man’s Sky, ami a 2015-ös E3-on mutatkozott be, és a lényege, hogy minden eddiginél nagyobb világgal rendelkezik, ami ráadásul automatikusan generált, így maguk a fejlesztők sem ismerik az egészet, csupán a töredékét. (Ha lemaradt volna az E3 legizgalmasabb játékairól, akkor itt tudja bepótolni).

Fotó:

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez