Nevek és arcok – ők is az egyiptomi gépen voltak

Miközben felfedezték a hajnalban eltűnt egyiptomi utasszállító első roncsait, egymás után jelennek meg értesülések arról: kik is voltak az utasok és a személyzet tagjai az EgyptAir MS804-es járatán.

Szolidaritásuk jeleként először szerencsétlenül járt kollégáik fotóit és neveit hozták nyilvánosságra a Twitteren az EgyptAir alkalmazottjai. Képünkön négyen láthatók közülük. A kapitány Mohammed Szaid Shaker volt, több, mint 6 ezer repült órával, másodpilótája pedig Mohammad Ahmed Mamdouh Ahmed Aasszem, aki 2 ezer órán többet repült már. A légiutaskísérőket Mervat Zakaria Zaki Mohammednek, Atef Loutfi Abdullatif Aminnak, Szamar Ezzedine Szafwatnak, Juszuf Haitham Musztafa Abdul Hamid al-Azizinek, Yara Hani Farag Tawfiknak hívták, a biztonsági személyzet tagjai pedig Mahmoud Ahmed Abdul Razek Abdul Karim, Ahmed Mohamed Magdi Ahmed és Mohammed Abdel-Mouneim al-Ghonaimy al-Kayali voltak.

A 12 országból való áldozatokról humanitárius okokból nem hozott nyilvánosságra adatokat az egyiptomi polgári repülési miniszter, de a nevek így is egymás után szivárognak ki. Salih Farhoud, a franciaországi egyiptomi közösség egyik vezetője a 30 egyiptomi utasból 20-at nevezett meg – közölte az Al-Arabiya hírtelevízió weboldala. És azt is elmondta, hogy többükért temetési imát tartanak pénteken.

Tőle tudjuk azt is, hogy a szaúdi áldozat egy nő, a sivatagi királyság kairói nagykövetségének munkatársa, Sahar Khoja. Aki nagykövete szerint a külképviselet egyik legjobb alkalmazottja volt.

Az iraki külügyminisztérium is nyilvánosságra hozta a két iraki áldozat nevét. A kuvaiti utas pedig a közgazdaságtan professzora volt, azért utazott Párizsba, mert beteg feleségét vitte gyógykezelésre. Mielőtt hazatért volna, egynapos látogatást akart tenni Kairóban.

Estig a görög hatóságok két nagy lebegő műanyag tárgyat és két mentőmellényt találtak a Földközi-tengerben, Krétától 370 kilométerre délre.

A katasztrófa okai még mindig ismeretlenek, de az illetékes egyiptomi miniszter szerint a terrortámadás valószínűsége nagyobb, mint a műszaki hibáé.

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez