A Google után a Yahoo is csal az abortusz ellenes hirdetésekkel

Miután a Google kénytelen volt több hirdetését is törölni, mivel azok az abortusz ellen szóltak, most a Yahoo is a nyomdokaiba lép, írja a cnet.com.

A Google az „abortusz klinikák” keresési opció eredményeként egy rakás anti-abortusz hirdetést jelenített meg, és pontosan ugyanezt teszi most a Yahoo is. Emiatt a két tech óriásnak petíciót nyújtott be a Naral Pro-Choice America és az UltraViolet is.

A felháborodott csoportok azt állították, hogy amennyiben egy felhasználó a Yahoo keresési funkciójába az „abortusz klinika” kifejezést írta be, legtöbbnyire olyan hirdetés jelent meg, amelyet anti-abortusz csoportok finanszíroznak, hogy elvegyék a nők kedvét az abortusztól. Állítólag ezek a hirdetések kétértelmű szavakkal vagy homályos jelentésekkel szerepeltek, mint például „ingyenes abortusz klinika”.

NARAL és az ULTRAVIOLET csoport szerint ez a fajta „megtévesztő” reklám megsértette a Yahoo hirdetési politikáját. A tech óriások cégfilozófiája szerint „a beírt keresett kifejezéshez, az általuk megnyitott tartalmaknak közvetlenül kell kapcsolódniuk”. A cég fenntartja a jogot, hogy visszavonja azokat a hirdetéseket, amelyek félrevezetők, megtévesztők vagy egyszerűen nem igazak.

A Yahoo valóban talált pár ilyen hirdetést, de most azokat eltávolították, jelentették be a CNET-en keresztül.”Találtunk néhány olyan cikket ami nem felel meg a hirdetési politikának, így azokat levesszük” ,mondta a Yahoo szóvivője. „Felülvizsgáljuk a többi hirdetést is, és azt is elrendeltük, hogy cselekedjenek hasonlóan a többi hirdetéssel, amely nem felel meg a hirdetési politikának”.

Sok anti-abortusz csoport titokban tartja, hogy ők fizetnek az interneten való megjelenésért, és a hirdetések elhelyezéséért. Az „Online az életért” csoport azt a nézetet vallja, hogy „az internet segítségével megmenthetjük a babákat az abortusztól”. A csoport szerint csak kihasználják az internet adta marketing lehetőségeket, hogy elérjék az abortuszra készülő nőket, hogy lassan átirányítsák őket a terhességi központokba.

A Wall Street Journal szerint, a NARAL petíciója után a Google úgy döntött, hogy eltávolítja az anti-abortusz hirdetéseket. A NARAL úgy találta, hogy hetven amerikai városban hetvenkilenc százalékát a hirdetéseknek a „válság terhesség központ” birtokolta, ami nem informált az abortusz ellátásról.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez