Az egyre több szingli kegyeit keresi a piac Dél-Koreában

Dél-Koreában bizony egyre több a szingli. Felismerte ezt a piac is, így bővül azon termékek száma, melyek kifejezetten az egyedül élőknek készülnek.

Kim irodai dolgozó a 30-as évei elején, egy kis szöuli stúdióban. Nem vásárol sok élelmiszert, inkább megveszi a csomagolt készételeket, mikor hazaindul.

„Rájöttem, hogy az instant ételek egyáltalán nem rosszak” – mondja. „Levest főzni például mindig is kihívás volt, főleg hogy egyedül élek. Ez így tökéletes. Ízletes, és nem kell bajlódnom a házimunkával.” Kim azt mondja: azt a pénzt, amit élelmiszerre költene, így ruhára és egyéb dologra költheti.

160124_p12_market1Bizony egyre több a szingli háztartás Dél-Koreában. Számuk az elmúlt években folyamatosan nőtt, jelenleg 27%-át teszik a háztartások teljes számának. Az arány csupán 9% volt 1990-ben. Ez persze változást okozott a fogyasztói szokásokban is, így alakult ki az úgynevezett S.O.L.O gazdasági trend. A Koreai Kereskedelmi- és Iparkamara (KCCI) szerint az egyfős háztartások inkább maguknak, online, olcsón vásárolnak, és ott, ahol mindent egy helyen megkapnak (Self, On-line, Low-price and One-stop services).

„Most, hogy az egyedülálló háztartások száma megnőtt, egy új nagy fogyasztói csoport jelent meg. A vállalatoknak elemezniük kell ezt a fogyasztási mintázatot, és új termékeket és szolgáltatásokat kell bevezetniük”- mondta egy KCCI-tisztviselő.

Csomagolt élelmiszer

160124_p12_market3Az iparban az egyik legnagyobb változás a lakossági üzletágban történik. Az otthoni ételkészítést helyettesítő termékek piaca, mely magában foglalja a csomagolt és fagyasztott árukat, egyre nagyobb figyelmet kap. Ez az üzletág 2010-ben még 770 milliárd wonos piacot jelentett, de 2014-re 1,3 billiósra nőtt.

A CJ Cheiljedang nevű cég vezeti a instant rizs piacát népszerű Hetbahn Kupa Bahn nevű termékével. A cég működésének első 2 hónapjában 2 millió csomagot adott el belőle. Az Ottogi instant levesei 50%-os piaci részesedést értek el. A háztartási webáruházak, mint a GS Shop külön jelzik azon termékeiket, melyeket egyedülállók számára kínálnak. Ilyenek a konzervek, az instant ételek, stb.

Kis háztartási gépek

Az elektronikai vállalatok is egyre jobban megcélozzák a szingliket. A Samsung mini mosógépéből naponta 120-at adtak el az elmúlt 13 évben. A kis méretű porszívók, hűtőgépek, kis mosógépek piaca folyamatosan növekszik.

160124_p12_market4

Szállítási és otthoni biztonsági szolgáltatások

Mivel az egyszemélyes háztartásokban a nők aránya folyamatosan nő (jelenleg 69%-os), sok szállítási vállalat kínál szolgáltatásokat olyan nőknek, akik egyedül élnek, és nem szívesen fogadnak lakásukon férfi futárt. A Timon cég például közeli kisboltokba viszi a megrendelt terméket, ahol személyesen lehet azt átvenni. Így nem kell összefutni a futárral sem. Ezen kívül sok biztonsági alkalmazás és intelligens eszköz jelent meg, hogy fedezze az egyedülállók nők biztonsági szükségleteit.

Az egyedülállók egyre inkább a szingli életmódra rendezkednek be, mivel nem látnak esélyt arra, hogy valaha is együtt éljenek valakivel, és a piac is egyre jobban kiszolgálja őket. Az ilyen életmód piaci támogatása pedig tovább növeli annak esélyét, hogy a koreaiak egyre jobban elidegenednek egymástól. A probléma nem új keletű, itt és itt írtunk már erről.

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez