Magyar Turizmus: Kilátások és Kihívások – Készüljön a Meglepetésekre!

Rengeteg tényező befolyásolja a magyar turizmus fejlődését, amely ugyan ismét
pályára állt, de sok kihívás kell kezelni a közeljövőben

Turizmus Magyarországon: Titkok és Tényezők, amik meghatározzák a fejlődést!

Az elmúlt években több olyan globális esemény is történt, amely hatással volt Magyarország turizmus fejlődésére. Gondoljunk itt a pandémiás helyzetre, majd az inflációs és recessziós hatásokra. A turizmus fajtái kivétel belefutottak pofonokba, egyesek jobban tudtak alkalmazkodni, mások kevésbé. És a kiszámíthatatlan helyzetben nehezebb is jóslatokba bocsátkozni. Viszont azért megfigyelhetőek olyan tényezők, amelyek hatással vannak a turizmus és vendéglátás szektorára.

A következőkben megnézzük, hogy milyen főbb tényezők mentén formálódik majd 2023 és 2024 turizmusa és miről beszél a Magyar Turizmus Akadémia.


A magyar turizmust befolyásoló legfontosabb tényezők
A Magyarország turizmus fejlődésére jelenleg a legnagyobb hatással az ún. Covid hatás van. Ez azt jelenti, hogy az éveken át tartó bezárás után most mindenki erőn felül ki akar szabadulni a megszokott környezetből és az energiaárak, az utazási költségek és az inflációs hatások ellenére utazni akarnak a magyarok.
A Magyar Turizmus Akadémia is osztja azt a nemzetközi szakértői véleményt, amely szerint 2024-ban már a világjárvány előtti forgalmat is meghaladják majd a magyar és európai utazások. Viszont ezzel együtt a turizmus fajtái is változnak.
A magyar emberek is mindenáron akarnak most külföldre menni, viszont emellé még több magyar utazást is terveznek 2023-ban és 2024-ben is. Pontosan ezért növekszik hazánkban a rövidebb utazások száma, 1-3 éjszakás utakból folyamatos az emelkedés és ez lesz 2024-ben is. És megjelentek új turisztikai formák is, a turizmus és vendéglátás szektora pedig igyekszik alkalmazkodni. Ilyen újabb forma a kulturális turizmus. Ennek keretében egy turista kifejezetten kulturális céllal indul útnak.
A kulturális turizmus lehet vallási kapcsolódású, lehet valamilyen rendezvényhez kötött, de nagyon
sokan szemelnek ki maguknak
● várakat,
● múzeumokat és
● emlékhelyeket utazásukra.

És a kulturális turizmus lehetőségei mellett Magyarországon bőségesen találunk online szórakozási formákat is, mint az engedéllyel bíró online kaszinók, ahol próbára tehetik a magyar utazók is a szerencséjüket. A Kaszinok.Online oldala pedig segít mindenkinek megtalálni a leginkább megbízható szerencsejátékos oldalakat.
Folytatva a magyar turizmus fejlődésére hatással lévő tényezők felsorolását, arra még lehet számítani, hogy nem csak a magyar emberekben nőtt meg az utazási igény, így a hazai turisztikai cégek számíthatnak arra, hogy a következő években tovább fog nőni a főszezonban érkező külföldi vendégek száma.
Ennek egyetlen negatívuma talán az lehet, hogy a jól ismert desztinációk népszerűsége marad, az ismeretlenebb úticéloknak bőségesen kellene dolgozni marketingjükön. De ahogy vendégszakértőnk, Kollár Aladár rámutat: „Ebben mindenképpen segítenek majd a rendezvények, amelyek szintén jelentős tényezőként hatnak a magyar turizmus fejlődésére. Ma már szinte minden nagyobb település szervez ilyen-olyan fesztiválokat.”

Nem kell viszont számítani arra, hogy a jövedelmezőség és a profitabilitás növekedni fog, mert ugyan nő a bevétel, de a költségoldal is jelentősen megugrott. Ebben szerepet játszik a forint gyengesége és a mindenhol érvényesülő áremelkedések. És hogy maradjunk még a negatív tényezők oldalán, sajnálatos módon a szállásadói szektorban, a vendéglátásban nem igazán sikerült megoldani a munkaerőhiány problémáját. Ez pedig hatással lesz a vendégélményre is. Ráadásul a munkaerőhiánynál nem is főleg a fizetésekkel van a probléma, hanem azzal, hogy a külföld elszívó ereje és a Covid-hatás olyan csapásokat mért a munkaerőpiacra ebben a szegmensben, hogy nem lesz könnyű újra embereket találni a régót üres pozíciókra.
Az trendként elmondható, hogy a gasztronómia terén óriási az előrelépés. Ha valaki hajlandó egy kicsit is mélyebben belenyúlni a tárcájába, az hihetetlenül jó élményben részesülhet, és ez még az egyszerű strandbüfék esetén is megfigyelhetővé vált több helyen. Az éttermek pedig kifejezetten javítottak aminőségi szinten, a szállásadók és turisztikai cégek pedig jelentős összegekben igyekeztek attrakciókat és
új szolgáltatásokat kialakítani. Ez viszont most még nem tűnik fenntarthatónak, további beruházások
szükségesek, hogy hosszabb távon megmaradhasson az ezekből származó extra pénz.


Konkluzió
Összességében elmondható, hogy van több tényező, ami jelentősen befolyásolja a magyarországi turizmus helyzetét, jövőbeni alakulását és ezek egy részével nem is nagyon tud mit kezdeni a magyar
turisztikai szektor. Viszont vannak olyan lépések, amelyek segítségével fel lehet készülni egy-két várható csapásra és jobban meg lehet lovagolni az utazások növekedésében rejlő lehetőségeket. A magyar turizmus számára most a legnagyobb kihívásnak az tűnik, hogy versenyben maradjon a külföldi lehetőségekkel. Legalább úgy, hogy a magyar utazókat egy külföldi út mellé becsábítsák néhány éjszakára hazai pályán is.
Az is megfigyelhető, hogy a wellness-szállodák és a Balaton-környéki települések jó helyzetben vannak, viszont például Budapest a magyar turisták számára nem nagyon tűnik opciónak. Ezen valamilyen
marketingstratégiával
még lehetne változtatni. Akárhogy is, jók a kilátások, de ha valaki nem figyel, akkor könnyedén kikerülhet a felfelé tartó hullámból.

(Visited 40 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez