Kína válasza a Twitterre

Egyre több kínai internetes vállalat bocsát ki részvényeket Amerikában, ami azzal is magyarázható, hogy a Kínában már megerősödött cégek újabb piacokon, többek között Amerikában és Európában terjeszkednének, írja a The New York Times. Most a Twitter vetélytársának tartott Weibo bocsát ki részvényeket Amerikában.

 Kína válasza a Twitterre

Az amerikai tőzsdén bocsátja ki részvényeit a legnagyobb kínai mikroblog oldal, a Weibo. A cégnek havonta 129 millió aktív felhasználója van, az ügyféltábora elképesztő ütemben bővül, sokan a Twitter nagy vetélytársának tartják. A vállalat értéke becslések szerint 5 milliárd dollár lehet, vagyis közel hatoda a Twitter piaci értékének. A részvénykibocsátás 500 millió dollárt hozhat a Weibonak, amit elsősorban az anyavállalattal (Sina) szemben fennálló hitelek törlesztésére fordítanának.

Sorban jönnek a kínai cégek

A Weibo már nem az első kínai internetes cég, amelyik az elmúlt időszakban az amerikai tőzsdén bocsát ki részvényeket. Az egyik nagy kínai online kiskereskedelmi vállalat, a JD.com nemrég jelentette be, hogy 1,5 milliárd részvénykibocsátást tervez az amerikai tőzsdén, de az e-kereskedelemmel foglalkozó Jumei.com is az amerikai tőzsdére vinné papírjait. Az igazán nagy dobás azonban az Alibaba IPO-ja lesz, amelyre már áprilisban sor kerülhet, az elemzői becslések alapján 130 milliárd dolláros lehet a cég értéke.

Mi ezekben a vállalatokban a fantázia?

A tőzsdei kibocsátásokat tervező kínai internetes cégek az elmúlt években több szegmensben is gyakorlatilag külföldi versenytárs nélkül erősödhettek meg, kilátásaik pedig kifejezetten ígéretesek, hiszen a belföldi piac gyorsan bővül, a vállalatok pedig a kínai mellett európai és amerikai terjeszkedést is terveznek.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez