Figyeljük a csillagokat! – Mit garantál a Hotelstars az utazóknak?
Kampányt indít a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége a szállodák hivatalos csillagbesorolásának, a Hotelstars védjegyrendszernek a megismertetésére és népszerűsítésére, hogy felhívja a magyar utazók figyelmét a választás fontosságára.
A kampány a múlt héten indult, melyről az M1-en élőben beszélt Dr. Kiss Róbert Richard turisztikai szakújságíró.
„A Hotelstars kezdeményezés egy sztenderd, nagyon jó minőséget jelent. 270 kritérium alapján vizsgálják a szállodákat, ami nagyon szigorú rendszer”- mondta Dr. Kiss Róbert Richard élőben a kampánynyitó után.
A szállodákat egy szakmai bizottság is leellenőrzi, így igen nagy súlya van annak, ha a Hotelstars csillagjait valamely szálloda megkapja. A világon egyébként nagyon sok szállodaminősítési rendszer van. Európában pedig néhány szállodaszövetség elhatározta, hogy egy korrekt, érthető és egyértelmű kritériumrendszert dolgoz ki. Már 16 ország csatlakozott a kezdeményezéshez, és 28 ezer szállodát minősítettek.
„Most az a cél, hogy a fogyasztók is tudják, hogy mit jelent, ha egy szálloda ilyen csillaggal van ellátva, vagyis milyen kritériumok azok, melyeknek feltétlenül megfelel. Ez lényegében tehát a fogyasztókat is védi, amit a hivatalos szervek is támogatnak” – magyarázta Dr. Kiss Róbert Richard.
A kampányindító sajtótájékoztatóból az is kiderült, hogy a szállodáknak is érdekük átesni az egyébként igen szigorú procedúrán, illetve a vendégnek is fontos, hogy megfelelő minősítésű szállodát válasszon, ha nem akar csalódni. A csillagrendszer ugyanis biztosítja, hogy a vendégek azt kapják, amire befizettek. Minden ilyen szempont az interneten lekövethető, tisztán látható a vendégek számára is, és biztos, hogy a minősített szállodák ezen kritériumoknak megfelelnek.
Ezek a szempontok fontos dolgokat jelentenek a vendégek számára: többek között alapvető információkat adnak meg arról, mi elérhető egy szállodában. Lehet az a bár, az étterem nyitvatartása, a hotelszobák szellőzése, van-e hajszárító, el lehet-e sötétíteni a szobát, megfelelőek-e az ágyak stb. Ezen dolgok mind tisztán láthatók, és a csillagrendszer ezt biztosítja.
„Egy szálloda lényegében mondhat magáról, amit akar, de a Hotelstrs csillagjait egy komoly független szakmai bizottság adja a szállodáknak. Ez garantálja azt, hogy azt kapja a vendég, amit elvárhat. Tehát a csillag mögött egy olyan tartalom van, amit elvárhatnak az utazók” – fejezte be nyilatkozatát a Dr. Kiss Róbert Richard.