A T-Model 1925-ös megjelenése óta volt Ford gyár Ausztráliában, a kultuszfilm Mad Maxben is egy Falconal száguldott Mel Gibson. Szinte egy évszázados történet ér véget 2016 októberében.
Az okok gazdasági jellegűek: az erős ausztrál dollár miatt exportálni nem lehetett, szinte csak a belső piacra termeltek. Durva becslések szerint Európában felébe, Ázsiában negyedébe kerül ugyanannak az autónak az előállítása. Az elmúlt évtizedben 600 millió dolláros veszteséget hozott az ausztrál Ford részleg, melynek negyede tavaly gyűlt össze. Érthető tehát a döntés, mely 1200 ember munkahelyének az elvesztésével jár.
Pedig a Ford igazi jelenségnek számított a kontinensen. Már az a tény is egyedülálló, hogy 1925 óta szereltek össze kocsikat Ausztráliában. Mad Max is egy Ford Falconnal száguldott, mely márka igazi jelenség a film és autókedvelők körében. 2016-tól ez a név is nyugdíjazva lesz. A nagy, hátsókerék meghajtású autók szinte mindegyik piacról eltűntek, kivéve Ausztráliából, ahol természetesen az észak-amerikai vállalat volt eleddig a vezető a kategóriában. Az elmúlt években azonban itt is inkább a kisebb, környezetbarát járművek fogynak.
Kisebb összeszerelő üzemek még maradnak, de véget ér a kifejezetten az ausztrál piacra szóló termelés.
Kép: webwombat.com.au