A luxusautók nem „tudnak” a válságról

Németország, Kína, Japán  –   A BMW rekordprofitot ért el az év első kilenc hónapjában és eladásai növelésére számít a negyedik negyedévben is.

A BMW, amely a Rolls Royce-t és a Minit is magában foglalja már, az év első kilenc hónapjában 33 százalékkal növelte kínai és 21,5 százalékkal japán eladásait. Az idei harmadik negyedévben pedig rekord profitot ért el: a júniustól szeptember végéig terjedő időszak adózás előtt profitja 2 mrd euró, ez az érték csaknem 18 százalékkal haladja meg a tavalyi év hasonló időszakának hasznát. És a BMW még Európában is növelte eladásait, igaz az öreg kontinensen csak 2,6 százalékkal. A cég vezetői szerint a negyedik negyedévben folytatódik az eladások növekedése. Miközben tehát sok autógyártó támogatásért kilincsel és vészforgatókönyvekben gondolkodik, a luxuskategória nem ismeri a krízis fogalmát. Ebből azért persze lehet némi következtetést levonni a jövedelem arányok alakulására nézve is. És föltehető az a kérdés is, hogy vajon a legvagyonosabb rétegek tényleges jövedelmük arányában vállalnak-e szerepet a válságkezelésben…(BBC)

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez