A Skolkovo innovációs központ által kifejlesztett robot az utasok által zsúfolt helyekre megy, segíti a mobil check-int és megválaszolja a kérdéseket, mint például hogyan juthatunk el a kapuhoz, hol található a gyógyszertár vagy a pénzváltó. Ahhoz, hogy Lénocska segítsen nekünk a regisztrációban, az utasnak hozzá kell érintenie a telefonját azzal a QR-kóddal, amelyet a repülőjegy foglalásánál küldenek, a robotba épített nyomtató pedig kinyomtatja a beszállókártyát.
Lénocska beszélget az utasokkal oroszul és angolul is, attól függően, hogy épp melyik nyelvet ismeri fel. Ezen kívül elmondja az utasoknak, hogyan lehet a Wi-Fihez kapcsolódniuk és felmérést végez a repülőtéri szolgáltatások minőségére vonatkozóan.
A robotnak csinos női arca van, amelyet az LCD kijelző beállításai alapján lehet változtatni. Lénocska memóriájában több típusú külső is szerepel. Minden típushoz saját arckifejezést dolgoztak ki.
Az utasok egyhangúan állítják, hogy Lénocska nagyon csinos és emeli a várakozástól csüggedt turisták hangulatát. A robot szolgálatait bárki ingyen igénybe veheti. A fejlesztők elmondták, hogy készek a többi moszkvai repülőtéren, múzeumokban, kiállításokon és egyéb nyilvános helyeken is elhelyezni hasonló szerkezeteket.
A robotok aktívan megjelentek Oroszországban az élet számos területén. A humanoid robot azonban első alkalommal állt közönség elé.