Szakértők szerint más nemzetközi légitársaságok is orosz gépekre cserélhetik le repülőgépparkjuk egy részét. A legfontosabb, hogy az orosz fél biztosítani tudja a gyors és minőségi karbantartást.
Az Interjet csaknem 20 Szuhoj gépet kíván beszerezni. Az első szállítmány, azaz 8-9 gép – már az idén megérkezhet Mexikóba, a többieké pedig 2014-ben várható. Feltételezhető, hogy az orosz repülőgép ki fogja szorítani az A320-asokat a rövidtávú és nem eléggé rentábilis járatokról. A mexikói légitársaság arra számít, hogy a Superjet 100-as üzemeltetése gazdaságosabbnak bizonyul. Az orosz gép bár kevesebb utast szállíthat európai vetélytársánál, de lényegesen kevesebb üzemanyagot fogyaszt.
Ha a bejelentett üzemeltetési adatok valóságnak bizonyulnak, bizonyos járatokon üzemeltetésük nyereségesebb lehet, mint a nyugati gyártók gépeinek üzemeltetése. A siker elsősorban attól függ majd, hogy a gyártó képes lesz-e megszervezni a gépek eladás utáni minőségi és gyors kezelését. A Superjet 100-as indonéziai katasztrófája nem tekinthető a gép műszaki hibái következményének, amit az is bizonyít, hogy a Superjet rendkívül komoly érdeklődést váltott ki a délkelet-ázsiai országok részéről – hangsúlyozta az Interjet vezérigazgatója, José Luis Garza. (rurv)