A normandiai partraszállás során használt Mullberry névre keresztelt lebegő vasbeton kikötő elemeket idéző monstrumokat egy több mint két kilométer hosszú mólóba építik majd be Río de Jainerótol ötven kilométerre északra.
A betonkolosszusok egyenként 3722 köbméter betont tartalmaznak, 45 méter hosszúak, 25 méter szélesek és közel 18 méterrel magasak.
A komplikált berakodási folyamat során az elemeket szállító 217.5 méter hosszú Black Marlin hajó tizenkét méterrel merült a tenger szinte alá, hogy a betonelemeket kisebb tolóhajók a raktere fölé lavírozzák, majd a művelet végeztével ismét kiemelkedett a vízből.
A Black Marlin előtt most 15 napos tengeri út áll, melynek során 4300 tengeri mérföldet tesz majd meg rakományával Açu kikötőjéig.
A válságtól sújtott dél-spanyol Algerciarsban kivitelezett projekt egyébként 700 új munkahelyet teremtett – és a perui Callao, valamint a monacói Condamine lebegőkikötők építése után a spanyol FCC-t az ágazat vezető cégei közé lendítette. (elpais)