A kocsik nagy része még mindig Nagy Britanniában készül, ahol a Jaguár Land Rover 21 ezer embert foglalkoztat. A legnagyobb egyedi piac is még az Egyesült Királyság, ahol évente hatvanezer darabot adnak el a legendás márkákból. De a piac növekedése Kínában, Indiában és Brazíliában a leggyorsabb. Vagyis a luxusautók jövője, a nagy lélekszámú és egyre fizetőképesebb felső középosztállyal rendelkező országokban van. A Jaguár Land Rover a most záruló pénzügyi évben 1,5 milliárd fontos profitot produkált, vagyis a bevétel 34 százalékkal múlta felül a tavalyit. De például Kínában ez az növekedési arány 76 százalék, Indiában pedig szinte csillagászati, 153 százalékos és rohamosan nő a kereslet a többi feltörekvő nagy gazdaságban is. Az indiai eladások abszolút számban azonban még nem igazán jelentősek, de a Kínában értékesített autók száma már nagyon közel van az észak-amerikaihoz. Az indiai óriás, a Tata Motors négy éve vette meg a Jaguar Land Rovert. Azóta sok milliárdot fektettek a fejlesztésbe, de ügyelnek a tradíciókra is, Nagy-Britanniában még most is 21 ezer embernek ad munkát a luxusautók gyártása. Vagyis ügyesen ötvözték az európai minőséget és tradíciót a feltörekvő országok dinamizmusával. (BBC)
(Visited 1 times, 1 visits today)